طراحی کلینیک پزشکی اصفهان

کلینیک پزشکی اصفهان

طراحی کلینیک پزشکی ،پازل هزار تکه طراحی

واقعیت طراحی داخلی کلینیک، می تواند شبیه یک پازل هزار تکه به نظر برسد. پازلی که تکه های آن را نکات ساده و مهم در طراحی کلینیک پزشکی و دکوراسیون آن تشکیل می دهند. به عبارت دیگر، در این پازل هزار تکه طراحی، اولویت ها حرف اول را می زنند. به عنوان مثال، اولویت اول در دکوراسیون کلینیک پزشکی، ارزیابی اولیه نسبت فضای داخلی کلینیک است. این ارزیابی کمک میکند تا دید وسیعی نسبت به فضا و پلان کلینیک پزشکی داشته باشیم، پس در ادامه یاد خواهیم گرفت که :

  • چطور ارزیابی فضای دکوراسیون داخلی به شناخت طرح فرضی کمک می کند؟
  • دیگر نکات طراحی مطب پزشکی چه نقشی در چینش این پازل طراحی دارند؟
  • طراحی وپلان آن چه کمکی به کارفرما میکند و چه فایده ای دارد؟
فضای سالن انتضار کلینیک پزشکی
سالن انتظار کلینیک پزشکی
دکوراسیون داخلی کلینیک پزشکی
طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک پزشکی

نگاه عمیق در طراحی داخلی کلینیک پزشکی

اطلاعات کافی درباره مقدار فضای موجود می تواند در شناخت محدودیت، مبلمان مورد نیاز، تفکیک بندی بخش های مختلف کلینیک پزشکی و..، تعیین کننده باشد. این اطلاعات به ما کمک می کند که ؛

  • محدوده کلی در طراحی داخلی چقدر است؟
  • پارتیشن بندی اتاق های درمان و سالن انتظار کلینیک به چه شکل اجرا میشود ؟
  • چیدمان تجهیزات بهداشتی و مبلمان داخل کلینیک به چه صورت باشد؟

اما، قبل از آغاز هر اقدامی در طراحی مطب پزشکی، باید بدانید که هر چقدر محیط شما دوستانه به نظر برسد، آرامش و اعتماد بیشتری نسبت به دکوراسیون داخلی کلینیک شکل میگیرد.

با ارزیابی طراحی کلینیک پزشکی اصفهان می توان مشاهده نمود که چیدمان و نظم داخلی به خوبی اجرا شده است.

دکوراسیون پیشخوان کلینیک پزشکی
طراحی دکوراسیون پیشخوان کلینیک پزشکی
طراحی دکور داخلی کلینیک پزشکی
طراحی داخلی کلینیک پزشکی

سفارشی سازی یا قاعده طراحی کلینیک

امروزه، نوع خدماتی که مراکز درمان ارائه می دهند، متفاوت است؛ مانند:

از این رو سفارشی سازی محیط داخلی کلینیک، به نوع خدمات وابسته است. به عنوان مثال، در طراحی مطب زنان و زایمان،  اتمسفر داخلی می بایست با روحیه مادران و کودکان سازگار باشد که شاید برای کودکان کمی شلوغ و برای مادران آرام در نظر گرفته شود. در حالی که طراحی مطب ارتوپد، دسترسی پزشک به تجهیزات درمانی و اتاق های درمان اهمیت بیشتری نسبت به دیگر بخش ها دارد.

تیم ساختمایه توانسته است با طراحی کلینیک پزشکی اصفهان و استفاده از تمامی تجهیزات مدرن نقش اساسی را در بهبود اتسفر ایفا کند.

طراحی داخلی کلینیک پزشکی اصفهان
دکوراسیون داخلی کلینیک پزشکی اصفهان

ورودی یا هویت شناسی

در طراحی کلینیک پزشکی ورودی اولین بخش در دید مراجعه کنندگان است. اما احتمالا در تخصص های گوناگون ورودی اصلی کلینیک پزشکی، در مقایسه با بخش های گوناگون، کمتر مورد توجه پزشکان است. به عبارت دیگر، اگر دقت کنید در بیشتر مراکز درمان، قرار دادن تابلو پزشکی اولین هنر یک شخص است. در حالی که، ورودی کلینیک بیان کننده هویت یک پزشک است. بنابراین، طراحی هوشمندانه و مدرن ورودی می تواند علاوه بر ایجاد تصویر ماندگارتر در ذهن بیماران، در شناخت هویت و تخصص یک پزشک موثرتر واقع شود.

پلان کلینیک پزشکی، نقشه آخر

به بیان ساده، پلان اصطلاحی در علم معماری است که شامل طراحی کامل از یک مکان با جزئیات مشخص است. داده های مهم در  پلان فرضی، نشانگر کلیت فضای موجود در کنار اتاق ها، تجهیزات و فضای سبز آن است، که توسط  یک معمار طراحی می شود. اما چه فایده ای برای پزشکان دارد؟ به طور کلی در طراحی کلینیک پزشکی یا طراحی داخلی مطب پزشکی، پزشکان در جهت اخذ مجوز از معاونت دانشگاه علوم پزشکی، باید طرحی را در قالب پلان کلینیک پزشکی تهیه کنند و به معاونت علوم پزشکی ارائه دهند.

طرح دکور داخلی پیشخوان کلینیک
نمای دکور داخلی پیشخوان کلینیک پزشکی

پروژه طراحی کلینیک پزشکی اصفهان

پروژه طراحی کلینیک پزشکی توسط مهندس مجید رضایی در سال 1396 انجام شده است و کلیه کارهای طراحی ، نظارت و اجرای این پروژه توسط تیم ساختمایه صورت گرفته است. در طراحی کلینیک پزشکی اصفهان از اپوکسی برای کف استفاده شده است که از بهترین انتخاب ها برای کف مطب و کلینیک  است.

اپوکسی چه کاربردی دارد؟چرا در طراحی کلینیک پزشکی اصفهان از اپوکسی استفاده شده است؟

کاربردهای موادی که بر پایهٔ اپوکسی ساخته می‌شوند گسترده‌است و مهم‌ترین آن در ساخت رنگ اپوکسی و کفپوش اپوکسی است و همچنین شامل کاربرد در ساخت موادی چون چسبها، کامپوزیتها (مانند موادی که از فایبر گلاس یا فیبر کربن استفاده می‌کنند) و تقویت‌کننده‌ها می‌شود (اگرچه پلی‌استر، وینیل‌استر و دیگر صمغهای ترموست هم برای پلاستیک تقویت‌شده با شیشه به کار می‌روند).

ساختار شیمیایی اپوکسی‌ها این اجازه را می‌دهد که بسپارهای گوناگونی با خواص بسیار متفاوت تولید شود. به‌طور کلی اپوکسی‌ها را به خاطر چسبندگی، مقاومت شیمیایی و گرمایی، خواص خوب یا حتی عالی مکانیکی، و مقاومت الکتریکی بسیار خوب آن‌ها نسبت به اکثر رزین‌های دیگر می‌شناسند. بسیاری از خواص اپوکسی‌ها را می‌توان تغییر داد، برای مثال اپوکسی‌های پرشده از نقره که رسانایی الکتریکی خوبی دارند یا اپوکسی پرشده از روی که مقاومت خوردگی خوبی دارد یا مخلوط آن با ریز الیاف‌های کربن آن‌ها را رسانا می‌کند نیز وجود دارد و این در حالی است که اپوکسی خالص عایق الکتریکی می‌باشد. برخی از انواع که دارای خاصیت عایقی/رسانایی در برابر گرما هستند و مقاومت الکتریکی بالایی دارند در الکترونیک کاربرد دارند.[۸]

اپوکسی در موارد زیر کاربرد وسیعی دارد:

  • رنگ‌ها و پوشش
  • چسب‌ها 
  • قالب‌های صنعتی و کامپوزیت‌ها
  • سامانه‌های الکتریکی و الکترونیک
  • مصارف خانگی و دریایی