طراحی نما مجتمع 10 واحدی-ناژوان

سبک پست مدرن چیست؟

یک پروژه برای نمایش صفر تا صد سبک پست مدرن با سنگ تراوتن و آجر سنتی به صورت پر و خالی !!!

امروزه، اغلب طرح های اجرا شده توسط مهندسان معماری در طراحی نما یا دکوراسیون داخلی برگرفته از سبک پست مدرن است. به طور دقیق تر، سبک پست مدرن (postmodernism)  یک جریان فرهنگی، هنری و فسلفی می باشد که در دهه 1960 شکل گرفته است. همچنین سبک پست مدرن ، یک طیف گسترده از نظریات و تجربیات را شامل می شود که این امر باعث شده تا ویژگی های آن آمیخته با فرهنگ و زبان هرکشوری در رشته های گوناگون باشد؛ از ویژگی های این سبک معماری میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع و چالش پذیری
  • شکستن الگوها
  • پذیرش انحراف

 

طراحی نما با آجر سنتی پر و خالی، نمادی از نما مدرن امروزی!!؟؟

 

شاید تا به امروز بسیاری از افراد، استفاده از آجرسنتی  را قدیمی دانسته و به دنبال طراحی نما در سبک های مدرن باشند. اما آنچه که مهم است، الگو گرفتن بسیاری از طراحان از این روش در دیزاین نما آجری می باشد که نه تنها یک روش قدیمی نیست، بلکه به مدرن نشان دادن نما ساختمان درطراحی کمک بسیاری می کند.

طراحی سبک پست مدرن در نمای سنگی؛ سنگ تراوتن، سنگ محبوب و پرطرفدار!؟؟؟

 

همان طور که با مفهوم سبک پست مدرن آشنا هستیم، طراحی سبک پست مدرن در نمای سنگی، خواست بسیاری از افراد جامعه است. همین امر باعث شده است تا به تدریج علاقه افراد به استفاده از سنگ در نما افزایش پیداکند. در طرف دیگر، سنگ تراورتن با داشتن ویژگی های منحصر به فرد، به سنگ پروطرفدار و مجبوب در نمای سنگی مدرن امروزی، تبدیل شده است.