قیمت نمای ساختمان

نمای بیرونی ترکیبی

قیمت نمای ساختمان

قیمت نمای ساختمان بسته به کیفیت فرآوری، ابعاد، نوع متریال، فروشگاه، شیوه ساخت و اجرا، بودجه و سایر موارد دیگر محاسبه می‌شود. در حال حاضر برای انتخاب نمای ساختمان آیتم‌های مختلفی وجود دارد. تنها با کمی بررسی در فروشگاه‌های آنلاین می‌توان قیمت تمام شده نمای ساختمان را مورد بررسی قرار داد.

مطالب مرتبط:

نمای ساختمان

خرید و قیمت سنگ نما ساختمان

انواع نمای ساختمان ویلایی

بازسازی نمای ساختمان

نما رومی

نما رومی آپارتمان

قیمت نما رومی

بازسازی نمای ویلا

بازسازی نما در اصفهان

اجرای نمای ساختمان

انواع نمای ساختمان مدرن

نما ساختمان در اصفهان

قیمت نمای ساختمان کامپوزیت

با توجه به اینکه برای نمای کامپوزیت باید حتما ورق‌های کامپوزیت، پروفیل فلزی برای زیرسازی، هزینه طراحی و نقشه کشی، اجرت نصاب، هزینه خرید نبشی‌ها و پیچ و پرچ و سایر مصالح ریز مصرفی وجود داشته باشد.

حدود قیمت ورق کامپوزیت در ایران از متری ۳۲۰ هزار تومان تا ۸۷۰ هزار تومان است. قیمت تقریبی پروفیل فلزی در نمای ساختمان نیز از متری ۱۸۰ هزار تومان شروع می‌شود.

البته بسته به نوع پروژه طرح و ارتفاع به ۲۵۰ هزارتومان هم می‌رسد. قیمت مصالح ریز مصرفی در نمای کامپوزیت نیز از حدود متری ۲۰۰۰۰ تومان تا ۴۰۰۰۰ تومان است. قیمت اجرت نصاب نمای کامپوزیت براساس نوع طرح، حجم و ارتفاع پروژه و سختی کار از متری ۲۲۰ هزار تومان تا ۴۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

به طور کلی حداقل قیمت نمای ساختمان کامپوزیت از متری ۵۵۰.۰۰۰ هزار تومان تا متری 1.000.000 تومان متغیر است که بسته به نوع طرح، ارتفاع و حجم پروژه، کیفیت اجرا و سایر موارد مطرح شده محاسبه می‌شود.

قیمت نمای ساختمان سنگ

مهمترین عواملی که در تعیین قیمت نمای ساختمان با سنگ تاثیرگذاراند به شرح زیر است:

• متراژ ساختمان

اولین و اصلی‌ترین عامل تعیین کننده قیمت نمای ساختمان سنگ، متراژ آن است. هزینه دستمزد نصاب براساس متر مربع محاسبه می‌شود. زمانی که مساحت نمای ساختمان بزرگ باشد، میزان دستمزد دریافتی به ازای هر متر مربع تا حدی کاهش می‌یابد. در حالی که برای ساختمان‌های تک طبقه و ویلایی دستمزد با توافق دو طرف تعیین می‌شود.

• سبک نماسازی ساختمان

سبک نماسازی ساختمان با سبک‌های مختلفی اعم از نمای اسلامی، مینیمال، مدرن، رومی، باهاوس، کلاسیک و… انجام می‌شود. از همین رو بدیهی است که هزینه دستمزد طراحی و اجرای نمای هر یک از این سبک‌ها متفاوت باشد.

• مصالح مورد استفاده

نوع مصالح مصرفی شامل شیشه، آجر، سنگ، سرامیک، سیمان، چوب و کامپوزیت بر روی قیمت نماسازی ساختمان بسیار اثرگذار است. نماسازی ساختمان با شیشه نسبت به سایر مصالح ساختمانی هزینه بالاتری دارد.

• اهداف طراحی

اهدافی که برای ساخت نمای یک ساختمان در نظر گرفته می‌شود تاثیرات زیادی بر روی قیمت نهایی نماسازی ساختمان برجا می‌گذارد. برای مثال دسترسی بیشتر به نور طبیعی و تهویه هوا از مواردی است که می‌تواند هزینه اجرای نمای ساختمان را افزایش دهد.

قیمت نمای ساختمان با سرامیک

قیمت سرامیک نما طرح سنگ نسبت به سنگ‌های طبیعی بسیار اقتصادی‌تر است. زمانی که سرامیک نمای بیرونی ساختمان از مقاومت و زیبایی همچنین قیمت مناسب‌تری نسبت به سنگ‌های طبیعی برخوردار است، بهترین کار این است که از سرامیک برای نمای ساختمان استفاده شود.

در سال‌های اخیر استفاده از کاشی و سرامیک برای نمای ساختمان بسیار پرطرفدار شده است. سرامیک طرح آجر نما و سرامیک طرح سنگ تراورتن از پرفروش‌ترین نماهای ساختمانی است. البته بهتر است که قبل از اجرای نمای ساختمان حتما از یک متخصص با تجربه در این زمینه راهنمایی بگیرید.

قیمت نمای ساختمان در شیراز

قیمت نمای ساختمان در شیراز همانند سایر استان‌های دیگر به عواملی من جمله اندازه، موقعیت، امکانات و ویژگی‌های ساختمان بستگی دارد، به همین خاطر نمی‌توان قیمت دقیقی مطرح نمود. اما به طور تقریبی قیمت نمای ساختمان در شیراز بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار بر متر مربع است. البته برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر از قیمت نمای ساختمان در شیراز حتما با مشاوران و کارشناسان مجرب در شیراز ارتباط بگیرید.

قیمت نمای ساختمان رومی

امروزه استفاده از نمای رومی بسیار متداول شده است. با توجه به پیچیده بودن و نورپردازی‌های زیبا قیمت این نما بسته به عوامل متعددی که وجود دارد متغیر است. در ادامه قیمت تقریبی و میانگین هر کدام از این عوامل را به صورت مجزا بیان می‌کنیم:

• قیمت سنگ رومی میانگین از متری ۳۰۰.۰۰۰ تومان تا متری 1.800.00 تومان متغیر است.

• هزینه مصالح و مواد مصرفی بین متری ۶۰.۰۰۰ تا ۱۰۰.۰۰۰ تومان است.

• قیمت دستمزد سنگ نمای کلاسیک یا نمای رومی از متری ۲۵۰.۰۰۰ تومان براساس نوع طرح و حجم پروژه تا ۴۵۰.۰۰۰ متفاوت است.

• البته با توجه به اینکه نمای کلاسیک سنگ و مصالح، متراژ کلی نما نسبت به نمای سنگ معمولی بیشتر است. به همین دلیل هزینه دستمزد نصب سنگ کلاسیک یا نمای رومی حداقل متری 1.000.000 تومان است. به طور تقریبی قیمت نمای کلاسیک معمولی متری ۸۰۰.۰۰۰ تومان است.

قیمت نمای ساختمان رومی در ساختمایه با توجه به کیفیت اجرا قیمت بسیار مناسبی را به مشتریان خود عرضه می‌کند.

قیمت نمای ساختمان رابیتس

عواملی که بر روی قیمت نمای ساختمان رابیتس موثر است از جمله محل اجرا که بسته به رابیتس کاری بر روی سقف یا دیوار متغیر است. متراژ کار نیز عامل دیگری بر تعیین قیمت نمای ساختمان رابیتس است که بر روی دیوار یا نما متفاوت است. همچنین دستمزد و میزان مهارت نصاب، پیچیده بودن یا سادگی طرح و سایر موارد دیگر بر قیمت نهایی نمای ساختمان رابیتس تاثیرگذار است.

به طور تقریبی قیمت دستمزد رابیس‌بندی براساس طرح نما از حداقل متری ۱۰۰.۰۰۰ تومان تا حداکثر ۳۰۰.۰۰۰ تومان است. همچنین قیمت آهن و مصالح مصرفی رابیتس‌بندی نیز از متری ۱۰۰.۰۰۰ تا ۲۵۰.۰۰۰ تومان متغیر است.

قیمت نمای ساختمان طرح چوب

قیمت نمای ساختمان طرح چوب همانند سایر نماهای ساختمانی براساس آیتم‌هایی نظیر قیمت چوب، هزینه زیرسازی، اجرای نصب و اجرای نما، هزینه رنگ‌آمیزی و سایر هزینه‌های جانبی دیگر سنجیده می‌شود.

به طور کلی حداقل قیمت نمای ساختمان طرح چوب ترمووود ایرانی ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان و حداقل قیمت نمای ساختمانی طرح چوب ترمووود فنلاندی متری 2.000.000 تومان در نظر گرفته شده است.

کلام آخر

ساختمایه به عنوان یک شرکت فعال و با تجربه در زمینه نمای ساختمان، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها جهت طراحی تخصصی نمای ساختمان باشد. یکی از بزرگترین مزیت‌های بخش طراحی نما ساختمایه این است که علاوه بر سرعت بالای تحویل کار با قیمت بسیار مناسبی نیز کار می‌کند. اگر به دنبال قیمت نمای ساختمان در اصفهان هستید، می‌توانید از تیم متخصص ساختمایه در این زمینه مشاوره رایگان دریافت کنید.